ISBN: 978-80-244-5752-9 | ISBN online: 978-80-244-5674-4 | DOI: 10.5507/pdf.20.24456744

Metodika pro inovace školních vzdělávacích programů konzervatoří

Michal Růžička, Barbora Kvapilová, Tereza Houšková, Lenka Růžičková, Martin Dominik Polínek, Pavlína Baslerová

Předložená metodika je výsledkem projektu: CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004022- Jedinečností k inkluzi, respektive jeho klíčové aktivity - Vytvoření návrhu na úpravu vzdělávacích obsahů Školních vzdělávacích programů (ŠVP) konzervatoří s ohledem na budoucí pedagogickou dráhu absolventů a posilování kompetencí absolventů konzervatoří vzdělávat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Metodika vznikla na základě vzájemných setkání účastníků, kde se v rámci rozhovorů a ohniskových skupin o problematice komunikovalo, sdílely se zkušenosti a postupy a předkládaly se návrhy nových postupů. Tyto moderované diskuze s evaluací se pak promítají do návrhů změn školních vzdělávacích programů konzervatoří.

1. vydání, Publikováno: 2020, online: 2020, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc



Reference

  1. Aked, J., Thompson, S. (2011). Five ways to wellbeing. New applications, new ways of thinking. London: NHS Confederation.
  2. Braun, R., Marková, D., Nováčková, J. (2014). Praktikum školní psychologie. Praha: Portál.
  3. Gillernová, I., Krejčová, L. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada.
  4. Gray, A. (2013). Homo sapiens addiction or reaction?. London: HUM.
  5. Haroutounian, J. (2000). The delights and dilemmas of the musically talented teenager. The Journal of Secondary Gifted Education, 12(1), 3-16. DOI: 10.4219/jsge-2000-636 Přejít k původnímu zdroji...
  6. Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  7. https://www.mayfieldsanc.catholic.edu.au/positive-education/the-five-ways-to-wellbeing
  8. https://www.mentalhealth.org.uk/sites/default/files/schools-wellbeing-week-pack.pdf
  9. Chrastina, J. (2013). Životní styl v ošetřovatelských diagnostických doménách u zdravotně znevýhodněné populace. (Dizertační práce). Olomouc: Univerzita Palackého.
  10. Chrastina, J., Ivanová, K. (2010). Využití metodologické triangulace kvalitativního výzkumu pro zkoumání limitů životního stylu chronicky nemocných dle ošetřovatelských domén. Profese online, 3(3), 151-164. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. Praha: Grada.
  12. MŠMT: Věstník z července 2005 - Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole (č.j. 27 317/2004-24) [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  13. MŠMT: Vyhláška č. 116 ze dne 15. dubna 2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  14. MŠMT: Vyhláška č. 72 ze dne 9. února 2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  15. Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků. [vid 2020-05-01]. Dostupné z: https://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/S/%C5%A0koln%C3%AD_psycholog#V.c3.bdklad_hesla
  16. Nevoralová, M. (2012). Ohniskové skupiny jako evaluační nástroj. Praha: Klinika adiktologie LF UK.
  17. Polínek, M. D. (2015). Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Olomouc: Univerzita Palackého.
  18. Praško, J. (2001). Léčba poruch osobnosti I. Psychiatrie pro praxi: https://www.psychiatriepropraxi.cz/pdfs/psy/2001/01/07.pdf
  19. Růžička, M. a kol. (2013). Krizová intervence pro speciální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého.
  20. Růžička, M. (2018). Longitudinální evaluační studie intervenčních programů pro osoby se závislostí v kontextu speciálněpedagogické andragogiky etopedické. Kognitivně behaviorální aspekty adiktologické problematiky. (Habilitační práce). Olomouc: Univerzita Palackého.
  21. Stehlíková, M. (2018). Nadané dítě. Praha: Grada. [vid 2020-04 -28]. Dostupné z: https://www.bookport.cz/kniha/nadane-dite-4290/
  22. Valenta, M. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: Univerzita Palackého.
  23. www.cestasrdce.cz
  24. www.coachfederation.cz
  25. www.jjcoaching.cz
  26. Zinker, J. (2004). Tvůrčí proces v Gestalt terapii. Brno: ERA.