ISBN online: 978-80-244-5352-1 | DOI: 10.5507/pdf.18.24453521

Obsluha a využití interaktivní tabule ve výuce

Jan Lavrinčík

Studijní opora je zaměřena na seznámení se s základním používáním interaktivní tabule Activ Board a k ní přiloženého software Activ Studio nebo Activ Inspire. V rámci opory budou demonstrovány ukázky používání základních nástrojů (pero, nástroj pro výběr, guma, barevný kbelík, zpět a další). Mezi vybrané nástroje patří pro matematiku - pravítko, úhloměr, kružítko. Dále univerzální nástroje roleta, reflektor a další. V další části je obsah zaměřen na techniky práce s restrikcemi (což jsou omezení pohybu jednotlivých objektů. Závěrečná část je prakticky orientována na náročné techniky použití akcí, kterých Activ Studio/Inspire obsahuje více než 300.

1. vydání, online: 2018, vydavatel: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 771 47 Olomouc



Reference

  1. DOSTÁL, J. Česká škola: Jiří Dostál: Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. [on-line]. Praha : Česká škola, 2009 [cit. 2018-04-01]. Dostupný z www : <http://www.ceskaskola.cz/2009/04/jiridostalinteraktivni-tabule.html>.
  2. DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce - interactive whiteboard in education. Journal of Technology and Information Education. 2009, Olomouc - EU, Palacky University, Volume 1, Issue 3, p. 11 - 16. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). Dostupné na <http://www.jtie.upol.cz>. Přejít k původnímu zdroji...
  3. MARTÍNKOVÁ, A. Interaktivita a její využití při tvorbě učebních pomůcek využívajících možnosti interaktivní tabule. In Trendy ve vzdělávání 2009. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2009. s. 333 - 336. ISBN 978-80-7220-316-1.
  4. GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London : David Fulton Publis, 2006. 139 p. ISBN 978-1-84312-262-3.
  5. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti (Learning aids and clearness in perception). 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2008. 40 s. ISBN 978-80-7220-310-9. Dostupné na <http://sites.google.com/site/dos003>.
  6. KROTKÝ, J., HONZÍKOVÁ, J. Interwrite - řešení v oblasti interaktivní výuky. In INFOTECH 2007. Olomouc : Votobia, s. 587 - 589. ISBN 978-80-7220-301-7.
  7. MARTÍNKOVÁ, A. Pracovní listy pro tvorbu učebních pomůcek využívajících interaktivní tabuli Smart Board. In Počítač ve škole 2009. Nové město na Moravě : GVM. 2009. CD_ROM. ISBN 978-80-254-3995-1.
  8. GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your primary classroom. London : David Fulton Publis, 2006. 139 p. ISBN 978-1-84312-235-7.
  9. Apple in Educat ion: Learning with Mac. [on-l ine]. 2018. [cit. 2018-04-03]. URL: <ht tp://www.apple.com/educat ion/mac></ht>.
  10. POGUE, D. Mac OS X: Snow Leopard. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2010. 952 s. ISBN 978-80-251-2793-3.
  11. Promethean Planet: The World´s Largest Interactive Whiteboard Community. [on-line]. 2011. [cit. 2011-05-20]. URL: <http://support.prometheanplanet.com/server.php?show=nav.21793>.
  12. KLEMENT, M. a LAVRINČÍK, J. Projekty IVOŠ zvýšení kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol. In Trendy ve vzdělávání 2009. Informační technologie a technické vzdělávání. 1. díl. Olomouc : Votobia, 2009. s. 10-13. ISBN 978-80-7220-316-1.
  13. KLEMENT, M., DOSTÁL, J., BÁRTEK, K., LAVRINĆÍK, J. Učebnice interaktivní výuky. 3. vyd. Litovel : J. Velfel, 2010. 346 s. ISBN 978-80-904088-8-3.
  14. www.interaktivniucebny.cz: Vítejte v aplikaci ActivInspire. [on-line]. 2018. [cit. 2017-04-03]. URL: <http://www.interaktivniucebny.cz/docs/activinspirecz.pdf>.